Er DU vores nye socialrådgiver på ungeområdet i Stevns?

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Som socialrådgiver i Stevns Kommune bliver du midtpunktet mellem de unge, uddannelsesinstitutionerne og virksomhederne. Vi er en lille kommune, og fordi vi er små, kommer vi tæt på. Tæt på de unge, tæt på kollegaer og samarbejdspartnere – og vi tror på, at dét er med til at hjælpe de unge til succes. Vil DU være med til at være tæt på – og hjælpe de unge til succes?

Vi søger:

  • en socialrådgiver til ungeområdet – Fuldtidsstilling
Som socialrådgiver på ungeområdet vil du:
  • Få en alsidig hverdag, hvor du kommer til at arbejde med både aktivitetsparate, uddannelsesparate, åbenlyst uddannelsesparate unge og unge i STU-tilbud.
  • Blive de unges koordinerende sagsbehandler, jobkonsulent, myndighed og en vigtig brik i den kommunale ungeindsats KUI sammen med andre professionelle samarbejdspartnere.
Hvorfor er det så godt at arbejde hos os?
  • I Jobcenter Stevns arbejder vi ud fra troen på, at alle borgere kan finde en vej til uddannelse eller arbejde.
  • Vi ved af erfaring, at hos mange af borgerne gemmer der sig et potentiale, som ikke er blevet set, og en følelse af at stå uden for vigtige fællesskaber. Det laver vi om på i Stevns Jobcenter, ved at tro på, at alle kan opnå hver deres succes i livet.
  • Vi lykkes i indsatsen ved at arbejde professionelt med relationer, inddragelse og empowerment, ud fra en tro på, at alle mennesker ønsker at tage ansvar for deres eget liv, når de får muligheden for det.
  • Og vigtigst af alt, prioriterer vi i Jobcenter Stevns at du har et fornuftigt sagstal, der muliggør hyppig tæt kontakt med borgerne.
Citater fra dine kommende kollegaer
”Som nyansat hos Jobcenter Stevns, har jeg fra start følt mig velkommen, inddraget og ikke mindst haft en oplevelse af at have indflydelse ”

”Der er et virkelig godt samarbejde kollegaer imellem. Vi arbejder i mindre fælles kontormiljøer, hvor der dagligt er mulighed for sparring. Denne arbejdsform giver også en mulighed for at skabe et fedt læringsrum”

”Der er en helt særlig teamspirit i afdelingen. Samarbejdet mellem UU-vejledere, virksomhedskonsulenter, mentorer og socialrådgivere giver mulighed for at skabe nogle gode resultater for borgerne”

Hvad kan du ellers forvente af os:
  • et meningsfyldt, spændende og udfordrende job, hvor du kan gøre en forskel for andre
  • en arbejdsplads med højt til loftet og en uformel omgangstone, der bidrager med en positiv tilgang til arbejdet, hvor der er fokus på personlig og faglig udvikling
  • en del af et team med plads til faglig sparring og refleksion
  • en afvekslende hverdag, hvor du arbejder med forskellige typer af borgere, med forskellige baggrunde som er forskellige steder i livet.
  • fleksible arbejdstider og mulighed for selvstændig tilrettelæggelse af arbejdet
  • et arbejde hvor der er fokus på mål og resultater
Vores forventninger til dig: 
  • Du er uddannet socialrådgiver – gerne med en bred erfaring.
  • Du har indgående kendskab til arbejdsmarkedet og uddannelsesmuligheder – eller har lyst til at sætte dig ind i områderne.
  • Du har gode samarbejdsevner, og ved at de bedste resultater skabes ved en fælles indsats – sammen med borgerne, dig som sagsbehandler og andre aktører i borgernes liv
  • Du kan skabe og arbejde med progression hos borgere, der umiddelbart kan have svært ved at spotte egne ressourcer
  • Du kan gennem en anerkendende tilgang skabe en professionel og tillidsbaseret relation, og styrke borgernes tillid til systemet og tro på egne ressourcer
  • Du evner at balancere mellem den relationelle metode og udøvelse af myndighedsrollen
  • Kørekort er en nødvendighed for at kunne understøtte aktiviteter ved fx eksterne samtaler, praktik, uddannelsesvalg, behandlingsforløb mv. Der er biler til rådighed i arbejdstiden.
Os som arbejdsplads
Du bliver ansat i afdelingen Job & Uddannelse, hvor sagsbehandlere for unge, jobparate kontanthjælpsmodtagere, dagpengemodtagere, integrationsborgere samt skolevejlederne og UU-vejlederne, er tætte kollegaer. Jobcenter Stevns er dog ikke større end, at kollegaerne fra de øvrige fagområder er tæt på. Du vil således altid have mulighed for bred faglig sparring og nuanceret perspektivering fra dine kollegaer.

Som afdeling kendetegnes vi i høj grad af et tværfagligt samarbejde med en høj sparringskultur, og vi vægter et godt arbejdsmiljø højt.

Ansættelsesforhold og løn
Stillingen er på 37 timer om ugen. Tiltrædelse hurtigst mulig.

Ansættelses- og lønforhold fastsættes i henhold til gældende overenskomst mellem Kommunernes Landsforening og den aftaleberettigede organisation.

Der er mulighed for flextid, Sundhedsforsikring og medlemskab af en aktiv personaleforening med spændende arrangementer.

I forbindelse med ansættelse indhentes straffe- og børneattest.

Ansøgningsfrist den 20. august 2023. Stillingen søges elektronisk nedenfor.
Ansættelsessamtaler afholdes den 24. august 2023.

Vil du vide mere?
Du er meget velkommen til, og vi vil gerne opfordre dig til, at ringe og høre mere om stillingen, og få et indtryk af os som kommende kolleger og arbejdsplads. Du kan kontakte afdelingsleder John Schiellerup på tlf. 20 53 22 64.

Det er en del af kommunens ansættelsespolitik at fremme ligelig kønsfordeling og etnisk ligestilling. Vi opfordrer både personer med dansk og anden etnisk baggrund til at søge stillingen.

Stillingen kan kun søges online via Stevns Kommunes hjemmeside.
 
 

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Stevns Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Stevns Kommune, Rådhuspladsen 4, 4660 Store Heddinge

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 20-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://stevns.emply.net/recruitment/vacancyApply.aspx?publishingId=e75e4fee-5383-4ea2-be93-6fa7f0908d35

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5878235

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet